04.01.2013 15:23 - Предновогодишно гостуване на връх Свищи плаз

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Новата 2013 година посрещнахме на х. "Паскал". Качихме се на групи на 30 декември - някои по-рано, за да направят следобеден излет. Аз предпочетох по-късната група, която към обяд отпътува с влак от София до Пирдоп и за около 3 часа, бавно и полека, с тежките раници (с бутилките шампанско), пристигна на хижата към 16 ч. - тъкмо за следобедното кафе! Както обикновено, не се стърпях да щракна брезите край пътя малко над Пирдоп:

Долу нямаше сняг, а по-нагоре зачестяваха бели нестопени петна. Затова пък имаше слънце в изобилие - всъщност за трите дни почти не се вясна облаче над главите ни! И топъл въздух, правещ излишни шаловете и ръкавиците. На моменти все пак имаше някакъв вятър, изискващ ленти на главите. Но иначе времето бе просто фантастично! Първата вечер разпускахме в уютната хижа и вечерта "репетирахме" за големия купон - т.е. празнувахме дълго, но до по-рано, за да можем да се наспим.
В последния ден на 2012 г. станахме рано и се насладихме на изгрева пред хижата:

На преден план пред нас се киприше Средна гора с връх Братия (сниман по-долу с увеличение):

Отзад се синееше веригата на Рила, с белите върхове (не личат добре, за жалост)::

Затова си увеличих за спомен малко и от тях...

Към 8:05 ч. 13 души поехме на разходка по пътеката към х. "Свищи плаз":

Снегът беше идеално твърд и се ходеше много лесно по него, когато го пресичахме. Скоро пред нас се показа извитата снага на връх Свищи плаз, а луната още се прозяваше над него:

А на юг белите марани и пушеци се състезаваха по мистериозност:

Първоначално идеята бе да се иде до хижа "Свищи плаз", но вместо това се отправихме към върха!

След около два часа плавно се изкачихме на билото, където започнахме да се дивим на заскрежените треви:

Свищи плаз - любимият ми старопланински връх напоследък!

9 души продължихме към върха и го изкачихме към 11:30 ч. (останалите се върнаха в хижата). Гледките във всички посоки бяха пленителни! По-долу: близкият връх Курдуна и старопланинското било на запад:

Поглед на юг, отново с Рила:

И старопланинското било на изток:

На североизток - най-близкият връх, през който минахме току-що - Голяма Занога:

Ето ме и мен на бленувания връх:

Част от групата на връх Свищи плаз:

На запад - връх Баба (с увеличение):

Върховете Звездец и Мургаш зад него, с увеличение:

И по-близкият връх МУргана, с увеличение - там бях преди два месеца! Отзад вдясно - куполът на Витоша:

След снимките и доволните възклицания тръгнахме обратно и около 13 ч. бяхме на премката, където бяхме излезли на билото. Там направихме закуска, а песът, който ни следваше предано от хижата, успя да изпроси от всекиго по залък. Таня Христова му предложи и мандаринка за десерт :)

Оттам продължихме по билото на изток - да гоним Михаля, т.е. да минем през / покрай връх Михал. Маша и Веско оглеждат заскрежените камънаци:

Отново Свищи плаз:

И отново приказният (издухан хоризонтално) скреж!

В това хубаво време дори кончетата се бяха качили на билото да пасат...

Връх Михал и скаличките му пред нас:

Отново поглед на юг, с облачна сянка върху снега...

Връх Косица пред нас:

Поглед на север от Косишкия превал:

И самият превал - там бяхме към 14:40 ч.:

Тук отново се разделихме - четири дами (които искахме да запазим свежи сили за новогодишните танци) тръгнахме да слизаме обратно към х. "Паскал", а петима продължиха на изток към връх Косица и връх Паскал. Отново поглед на запад, към Свищи плаз зад нас:

Ние се прибрахме в хижата към 15:20 ч., т.е. бяхме ходили общо около 7:15 ч. Последните се прибраха два часа след нас, малко след залез....

След като починахме подобаващо, към осем вечерта отпочнахме новогодишния купон, с баниците с късмети и пр. Дядо Коледа, Снежанка и едно джудженце ни раздадоха подаръци, а в полунощ изгърмяхме бутилките шампанско и си честитихме новата 2013 година!.И танците продължиха до късно...

На всичкото отгоре сутринта на 1 януари към 8:30 ч. вече всички бяхме станали, свежи като кукуряци! Първата сутрин от новата година отново бе ослепително слънчева...
Единственото ходене за повечето от нас този ден бе слизането обратно на гарата - което сторихме бавно и полека, минавайки за разнообразие по друг път, покрай параклиса "Св. Николай Летни":

И така, към 13:15 ч. бяхме на гарата и зачакахме влака в 14:07 ч., който ни откара обратно в София. А там ни чакаше гъстата мъгла, с напъни да замрази празничното ни настроение...

Тагове:   Паскал,   СВИЩИ ПЛАЗ,

Следващ постинг
Предишен постинг

1. qbylkovcvqt - Страхотно срещане на Новата год...
04.01.2013 20:35
Страхотно срещане на Новата година! :)
Поздрав! Здраве, много късмет и нови приключения!
цитирай
2. shtaparov - Браво-чудесно приключение!
06.05.2013 13:07
Браво-чудесно приключение!
цитирай
3. zvezdichka - Истински туристи сте вие!
21.05.2013 15:01
Много интересни форми има този издухан скреж. И гледките си ги бива! Чудесна Нова Година сте си спретнали :).