09.12.2011 18:52 - Есенна разходка от Кътина до Балша

Датата е 2 ноември 2011 г.  и по инициативата на Рени сме решили да се разходим от Кътина до Балша. Това лято (в неделята след Еньовден) направихме много приятно ходене (макар и не планирано) в обратната посока - тогава заключихме, че маршрутът е приказен, но е сравнително къс и съответно по-подходящ за зимния сезон. Срещата ни беше направо на площада в Кътина - някои дойдоха с маршрутка, други - с автобус. Събрахме се доста голяма група, която впоследствие се поразпадна - но сутринта поехме заедно, първо да видим кътинските пирамиди.  Вместо да си минем по познатите улици, някой ни засили по една пътечка встрани от улиците, през един дол... Покрай пътечката течеше вадичка, а всичко бе така гъсто посипано с есенни листа, че аз в един момент стъпих с единия крак директно във вадичката! Цялата ми обувка прогизна, обаче настинката ми се размина, тъй се уредих със сух чорап и найлон около крака. Освен това, слава Богу, обувката ми до вечерта изсъхна съвсем безпрепятствено - дано съм запомнила този момент и следващия път отново да устоя на изкушението да си купя евтини обувки, които се разпадат след първото по-сериозно намокряне :)
Та както си драпахме из дола и в един момент моите хора взеха да роптаят, че ходим като овце, без да знаем накъде, "водачката" се усети, че сме се объркали, върнахме се малко назад и излязохме на познатата улица. Преди това обаче минахме покрай няколко отрупани с плод ябълки и круши и си похапнахме сладко!

Ето ги и пирамидите, в контражур:

След това се върнахме на центъра и поехме покрай реката на запад, в посока на популярния там водопад (който ние обаче пропуснахме). Вървейки по черния път, се любувахме на пиршеството от есенни багри...

За обяд искахме да стигнем един ловен заслон, който е недалеч от Балша, а пътят дотам си е поне три часа и половина. Тъй като се бяхме "помотали" с пирамидите и бяхме тръгнали доста късно, се оказахме разделени на три - едните се върнаха обратно, тъй като не вярваха, че до един час ще стигнем заслона и смятаха, че ще замръкнем в планината. Другите пък "отвориха крачка" и стигнали там 40 минути преди нас - и като обядвали, си тръгнали, преди да ни дочакат. Ние пък си ходехме уверено напред, но тъй като бяхме доста огладнели, щом излязохме на билото, си харесахме една поляна и седнахме там на хапване и пийване. След това се оказа, че от нея до заслона сме имали само 15-ина минути път... Но това нямаше значение, тъй като се заехме, макар и в намален състав, да опразним раницата на Рени, която носеше да ни черпи за рождения си ден! А така се беше постарала с аранжирането, милата!

След като геройски се справихме с виното, мезетата и баклавичките на Рени - да е жива и здрава! - потеглихме към Балша.

Малко преди да влезем в селото, се порадвахме и на оранжевото на залеза.