Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.07.2016 16:17 - Село Ябланица - връх Мургаш - Бухово
Автор: rumyeah Категория: Туризъм   
Прочетен: 6082 Коментари: 1 Гласове:
8

Последна промяна: 10.09.2018 14:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Един чудесен дълъг летен ден, запълнен изцяло с един въжделен маршрут! Датата е 3 юли и отново съм сама. Отидох с пътническия влак за Реброво и оттам взех свогенския автобус до Ябланица. Пристигнахме на безлюдния център на селото в 9:50 ч. и след като се възползвах от чешмата на спирката, поех пеша по шосето навътре в долината на Ябланишката река. Слънчо печеше насреща ми, но температурата беше малко над 20 градуса и си беше приятно. Реката течеше  отдясно на пътя:

image

Малко след селото се мяркаха и плажуващи край нея, а други гламави, тръгнали да се катерят в планината не срещнах. След 40 минути подминах хотел "Тихов дол" отляво:

image

След още час подминах бившата ловна резиденция "Търсава":

image

Там асфалтът свърши, а пътят продължи в същата посока като черен, на места доста кален, през още малко поляни. Поглед назад:

image

Пред мен е Калоянският рът, а зад него - централното било, което ми предстои да премина след часове:

image

Към 11:45 ч. стигнах до този мост над реката и си направих почивка с разхлаждане в нея. После продължих по пътя вляво (без да мина по моста) - последен кален участък на пътя, вече в гората.

image

След това тръгнах перпендикулярно на север, вече по сух път (доста стръмен):

image

По него след минути излязох на комеминейската пътека (12:30 ч):

image

По нея продължих с бодра стъпка на югоизток, хапвайки тук-там някоя рано узряла малинка. На места пътеката беше доста обрасла, или препречена от паднали дървета, но червената маркировка бе нагъсто и ориентирането бе лесно.

image

Много обичам да си снимам пътечката, явно:

image

В този участък надморската височина се увеличаваше постепенно от 1050 до около 1300 метра, като на три пъти минавах през поляни, от които имаше хубави гледки наоколо.

image

Мургаш се беше изпъчил с цялата си ширина пред мен вдясно (на снимката ми метеорологичната станция едвам личи):

image

image

А зад мене вече се подаваха двата високи върха - Чукава и Козница:

image

Тук съм вече пред третата поляна, наречена Белия камък, от която почва самото изкачване на Мургаш:

image

Ей го върхът:

image

Поглед на север, към друг рид, и Ботевградското поле зад него:

image

В края на поляната комеминейската пътека завива наляво, а аз продължих напред (и нагоре) - беше 14:20 ч.:

image

Поглед назад към морето от ридове, над което се издигат Чукава и Козница.

image

Веднага след като се мушнах в гората, седнах на почивка за обяд, а след това задрапах по стръмната пътека (превърната от моторите в улей) нагоре към върха, преодолявайки последните към 350 м. денивелация. Поглед към станцията от пролука в гората:

image

Към 15:30 изпъплих догоре и седнах да се любувам на гледките във всички посоки. Имаше съвсем лек ветрец. Ето ридът, по който съм вървяла, над гората отново имаше и колова маркировка:

image

Съседният рид на изток, и Ботевградското поле:

image

Поглед на североизток към Зла поляна и централното старопланинско било (в маранята едвам се виждаше връх Баба, точно под табелката):

image

И отново поглед на запад към Чукава и Козница:

image

После продължих напред към метеорологичната станция:
image

image

Към 15:45 потеглих надолу по коловата маркировка към х. Мургаш и стигнах там за 25 минути:

image

За мой голям кеф чешмата там бе обилна и се възползвах подобаващо от нея по време на поредната си почивка:

image

След това продължих по вече познатия широк път надолу - предпоследен поглед към Чукава и Козница вдясно зад мен:

image

Подминах и връх Невижда:
image

После подминах отбивката вляво за Елешница и продължих надолу. Вляво под мен се показаха поляните на Самодивска могила (имам сантимент към него от една пролетна разходка тази година):
image

След час и 10 мин. подминах и разклона за Желява. Поглед назад към Мургаш - при увеличението се вижда станцията на върха, както и хижата долу преди гората:

image

image

Попътни гледки:
image

image

Пред мен вляво бе връх Готен, вече с висока антена:

image

Отново поглед назад към Мургаш (не мога да му се нагледам):

image

Малко преди Готен за последно се видяха и Чукава и Козница:

image

Връх Готен с антената (в контражур):

image

Може би крайпътен параклис малко преди разклона за Готен (уви, нямах време да се отбия до него)?

image

И последен поглед към Мургаш:

image

В 18:35 ч. подминах разклона за връх Готен, вече бързайки към Бухово, и пристигнах на площада пред спирката в 19:40 ч. - ходенето ми бе продължило общо 9:45 ч. Накрая имах предостатъчно време за бира, преди да дойде автобусът, а задоволството от преживяното и благодарността към Бог (и към планината) за поредното безаварийно скитане сама не се наемам да опиша...



Тагове:   Мургаш,   Ябланица,   Бухово,


Гласувай:
8



1. lubara - Поздрави!
04.08.2016 06:59
Сам е малко рисковано. Но пък и аз съм ходил сам.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rumyeah
Категория: Туризъм
Прочетен: 836936
Постинги: 93
Коментари: 204
Гласове: 548
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031