Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.05.2015 14:35 - Майска пролет в Мала планина
Автор: rumyeah Категория: Туризъм   
Прочетен: 4114 Коментари: 1 Гласове:
9

Последна промяна: 07.05.2015 17:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Тази неделя (3 май) най-сетне се заех с "попълване на дупките" в познанията си за маршрутите в Малата планина. Повечето ми познати бяха или на тридневни екскурзии, или избраха по-къса еднодневна разходка, затова потеглих сама. Тръгнах от Балша, от крайната спирка на автобус 30 към девет без десет сутринта.

Мин. пролет минахме покрай тази джанка, когато тъкмо беше цъфнала - на път за Своге. Снимах си я пак, като стар познайник:

image

Малко по-нагоре се заех да си набера малко борови връхчета, докато все още "стават":

image

Тези дръвчета, които не можах да позная, се разлистваха така пищно:

image

image

image

В 9:55 ч. подминах вече окончателно жабясалата чешма:

image

Продължих нагоре по черния път, подминавайки отбивката за Кътина, кояго слиза към реката и по която сме минавали няколко пъти, вкл. в обратната посока...

image

Нататък стигнах до тукашния "разклон с бутилка", където по спомен тръгнах надясно:

image

Радвах се на многото пролетни цветя по поляните - тези тъкмо бяха напъпили, не можах да ги позная:

image

image

image

Освен бутилката, по част от трасето има "ловджийска" маркировка с бяло-червени лентички. (Уви, никъде не видях оранжевите връзки, с които мин. пролет маркирахме пътя към Своге...)

image

Пролетта триумфираше навред около мен...

image

image

image

image

Този път нацелих правилния разклон (надясно) за високите церецелски махали - към 2:15 часа след тръгването си. След още 25 мин. излязох на известния разклон с табелите, където отново завих надясно:

image

Тук зачестиха изоставените къщи вдясно от пътя...

image

image

image

image

След 20 мин. (към 11:50) стигнах до църквата "Свв. Петър и Павел":

image

image

Великолепният каменен кръст до нея:

image

Сред великденчетата в двора на църквата жужаха земни пчели:

image

Имаше и цяла поляна с диви иглики, вече малко прецъфтели. След кратка почивка за обяд продължих по пътя, по който Таните (Бонева и Немска) ме водиха до Владо Тричков преди време. (Ако се застане с лице към църквата, това е пътят вляво. Този вдясно слиза към Кътинската река - там също съм минавала вече. Но сега исках да избегна газенето на реката.)

Пътят извива на изток през гората, след което на север се откриват хубави гледки към старопланинското било:

image

А от другата страна, на юг, се показа и куполът на Витоша:

image

След 15 мин. стигнах едно баирче, което пътят обикаля отдясно, но от Таните си спомнях, че може да се мине и през него. Този път задрапах нагоре и бях "възнаградена" с тази чудна картинка:

image

Не видях надпис на оброчния кръст, но ако именно той е отбелязан на картата на "Домино", е посветен на Св. Пр. Илия:

image

Гледките от бърчинката:

image

image

Скоро (към 13 ч.) стигнах разклона с многото поляни, където поседнах да се полюбувам отново на гледки. Недалеч вдясно  се раззеленяваше връх Могилата (с двете антени - и там ме водиха неотдавна):

image

А пред мен бе голото баирче с овчарската колиба отгоре (може би Дебели дел?):

image

Оттук вече си спомнях, че до Владо Тричков пътят не е много, а ми беше още рано да се прибирам. Затова реших да се върна и опитам да стигна до Кътина по обиколния път (не покрай Кътинската река, а по рида над нея, покрай вр. Здравчи камък).
За целта се върнах назад и след 5-6 мин. се отбих по разклон вляво. Гледките не свършваха този ден:

image

image

Поглед към махалите на Церецел, откъдето идвах:

image

Поглед на запад към Мургаш (за съжаление, бледнееше в маранята):

image

Дори мащерката бе цъфнала...

image

Пътят слиза на серпентини до този седловинен разклон, който съм запомнила по горската маркировка. Оттук надясно също се слиза до Кътинската река. Аз обаче продължих направо.

image

Последва изкачване, за наваксване на слизането, сред още горски цветя...

image

image

Последни билни гледки за деня... не можех да им се наситя :)

image

image

image

След голям завой наляво, пътят постепенно ме изведе до вр. Здравчи камък, откъдето имаше прекрасна гледка към снежното било на Рила:

image

Пет минути по-късно (към 14:40) се спуснах до ловния заслон, кръстен от Явор "Скътания":

image

Още 10 мин по-надолу по пътя пък бе разклонът за Ромча, който подминах. В гората се радвах тук-там на цъфналите дъбове:

image

В 15:05 ч. стигнах отбивката вдясно от главния път, по която за 25 мин. слязох в Кътина точно тук:

image

Реших да се отбия да видя и Кътинските пирамиди (буквално за 10 минути):

image

image

После, по червената маркировка, слязох в центъра на Кътина. Витоша се белееше вече по-близо отпред:

image

Разходката ми приключи точно в 16 ч. (с кафе и бира). Предвид късите почивки, ходенето не беше малко. Ако не се брои липсата на вода, маршрутът доста ме възхити :)


Тагове:   планина,   Мала,   церецел,


Гласувай:
9



1. planinitenabulgaria - Страхотен преход!
05.05.2015 23:49
Малата планина е по-голяма по площ от Големата. Сравнени двете наподобяват Западни и Изгочни Родопи. Аз съм я описвал, сега само ще кажа, че планините Три уши, Въртоп и Чепън са нейни продължения.
В момента се боря с един гараж и там отиват всичките ми сили. До 15. т. . трябва да свърша всичко и излитам на големите ми летни пътувания.
Ако още веднаж посетите църквата Св. Апостори Петър и Павел, направена до оброка с разкошния петбукелн кръст, разпишете се в тетрадката. Аз съм се подписвал в нея много пъти, ако тя не е сменяна...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rumyeah
Категория: Туризъм
Прочетен: 841040
Постинги: 93
Коментари: 204
Гласове: 548
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930