02.08.2011 16:03 - Двете най-голeми хубавини в рамките на 24 часа

Последна промяна: 09.08.2011 11:10

Преди години бях голям фен на Симпъл Майндс, но тогава да ида на техен концерт беше непостижимо за мен... И ето че неочаквано бяха поканени (от един мобилен оператор) да свирят в центъра на София! Както се казва в един филм на Фатих Акин: "Най-хубавите неща са безплатни" :) С какъв трепет се промъквах цяла вечер, докато свиреха разни еднодневки, за да се озова на (почти) първа линия пред любимците си, когато дойде техният ред! Пях с цяло гърло любими парчета, за учудване на тийнейжърите наоколо... Тази група и днес се счита за една от най-добрите на живо, свирят с хъс и ангажират публиката с неподправена отдаденост, макар че славата им вече е позалязла... Но това е друга тема...
Тогава, през лятото на 2001 година, моето сюблимно преживяване се случи късно една съботна вечер – а на другия ден отново изпаднах в еуфория, като се качих на Витоша. Тогава си дадох сметка, че в рамките на 24 часа съм се "уредила" с двата най-големи кефа за мен: първокачествена музика на живо и излет в планината (при чудесно време)!

Мина време и понатрупах опит в тия области, към които си останах все така пристрастна... И ето че това лято ненадейно повторих комбинацията – като отидох на Мелоу фестивала в Борисовата градина в една съботна вечер, 9 юли, за да чуя британците Ред Снапър, които почти не бях слушала, но знаех, че са много добри музиканти, стилово неопределими и напоследък свирили в комбина с последното ми "откритие" - Хидън Оркестра. На всичкото отгоре – отново безплатно! Приятната изненада беше фактът, че на живо те почти не използват електроника, нито гости певци - и много повече приличат на джаз квартет!  По-долу прилагам едно мое клипче от тази забележителна вечер...

А в неделя сутринта се събрах с двете Тани, с които след седмица ми предстоеше да побродя из Рила – затова решихме за тренировка да изкачим пеша Черни връх. Тръгвахме от центъра на Драгалевци и полека-лека изплувахме на върха около 2 следобед (за около 5 часа, като аз се влачех най-отзад). Времето беше великолепно – долу настана жега, но на нас по пладне ни беше превъзходно на билото – със съвсем лек ветрец и идеални температура и видимост.

Моята бойна компания:

Решихме за слезем към Железница (през "Академик") - което сторихме за още три часа...

Минахме и покрай поляна с витошки лалета - големи красавци се оказаха!

Склоновете край нас бяха обсипани с най-различни цветя, едни от други по-ярки и по-изобилни, същински райски градини:

Мммм, голямо блаженство си е това!